Interesting Jibon v. Netron OX 31 jaar!

12-05-2022

Vandaag is het voor ons een bijzondere dag, want mijn eerste eigen pony wordt vandaag 31!



Ik heb haar al vanaf dat ze 2 is in mijn bezit, met een tussenpoos is ze verkocht geweest, maar na 7 jaar weer teruggekomen bij ons op stal.

Ik reed in de jaren '90 voor een handelaar en toen deze d-pony wederom verkocht werd zei ik tegen hun: "Dan verkoop je mij er maar bij". 

En zo gezegd zo gedaan
Mijn ouders gingen overstag en onder de voorwaarde dat ik zelf een stal kon regelen en betalen mocht ik haar hebben. 

Interesting Jibon, een vosmerrie die is geboren op 12-05-1991 en noemde haar Vossie. 


Zo'n 6km verderop kon ik 2ha weide met een schuilstal huren en dat werd haar eerste adres. Ze werd met de week dikker en na controle van de DA bleek ze drachtig te zijn. 

Op 14-05-1994 werd haar prachtige dochter Lady's Scouravy geboren. Ik was de koning te rijk, ineens was ik eigenaar van 2 eigen paarden.

LADY'S SCOURAVY HBP 942015.94 NETRON OX 14-05-1994


Mijn ouders zijn via een tip van de hengsten houder eigenaar geworden van een woonboerderij en in de herfst van 1994 verhuisden we naar het platteland, 20 km van de grote stad. 

Alles werd anders. 

Paarden aan huis, mijn droom werd waar!


We hebben in de jaren daarna haar nog 2x bij de hengst gedaan en daar heeft ze 2 hengstveulens gekregen. 

POLERTE J. NRA 960407.96 PRINS ALFRED NETRON OX 20-04-1996 (rechts op de foto)

PROSPECTES J. NRA 971323.97 PRINS ALFRED NETRON OX 28-06-1997 (links op de foto)


In 1998 ging ik in Canada stage lopen en toen ik daar was zijn de beide merries verkocht. Dit had ik al met mijn ouders afgesproken. Dit zou mij minder pijn doen dan dat ik erbij was. Helaas bleek dit ook een handelaar te zijn en Lady kregen mijn ouders na 2 weken terug en Vossie was inmiddels al doorverkocht. 

Ik was er kapot van. ..

Ik ben Vossie 7 jaar lang kwijt geweest. 

Elk jaar belde ik een paar keer met het NRPS om te horen of ze al overgeschreven was van eigenaar en ja hoor, eindelijk groen licht. Via het NRPS kreeg de huidige eigenaar een bericht dat ik op zoek was en toen werden wij gebeld. Wat was ik blij dat ze heel content met haar waren. Ze hadden haar van die handelaar gekocht en Vossie was altijd bij hun geweest. Hun dochter reed erop en ze had ook een bijrijder die ook wedstrijden met haar ging rijden. We hebben haar opgezocht en ik kon het eindelijk een plekje geven. 

We bleven contact houden en een tijd later werden wij gebeld of we haar terug wouden en dat wou ik zeker. Zo kwam ze na jaren bij hun te hebben gewoond weer bij ons terug samen met haar maatje Ollie, de shet. 

Samen met haar eerste veulen lekker in de weide mogen genieten!

We hebben haar daarna nog een keer bij de hengst gedaan en haar laatste veulen was wederom een merrie Lady's Jibon BB. 

LADY'S JIBON BB 528008090105009 SCAPINO BB OX NETRON OX 19-06-2009

Supertrotse mama!

Wat er zo leuk is aan een paard wat je al zo lang kent? We hebben al zoveel meegemaakt. Qua ziekte mag ik de handen dichtknijpen. Ze heeft in haar jonge jaren een keer slokdarm verstopping gehad, enkele jaren geleden een keer last van de kou en in de herfst van 2019 heeft ze waarschijnlijk vast gelegen waardoor ze kreupel uit de stal kwam. 

In oktober 2021 is ze zonder verklaarbare wijze enorm ziek geweest en de dierenarts had haar al opgegeven, maar we hebben gevochten voor haar leven en ze is er wonderbaarlijk bovenop gekomen.

De tandarts komt elk jaar en afgelopen zomer is er een voortand en kies getrokken, voor de rest zag alles er nog super uit. 

Met Joris genieten in de weide


Ze is ook lid van de platte oren commissie

Eind 2020 sloeg de Corona is als een bom en werden de manegelessen stil gelegd, onze dochter was eindelijk zo groot en toen is Vossie na haar pensioen weer opgepakt en is ze tegenwoordig kinderpony.  

Ze vindt het helemaal geweldig!

Ze leeft helemaal op. 

Ze geniet van alle verdiende aandacht en ik ben zo blij dat onze dochter haar net zo leuk vind als mij. Lekker gepoetst worden in de weide.

 Lekker genieten van de kleine ritjes....


Ik hoop dat we er nog 10 jaar bovenop kunnen tellen, maar blijf realistisch en geniet van elke moment dat ze nog bij ons mag zijn...

© 2021 Blog van Karin Evers Professioneel Paardenscheerster. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin