Terugblik op afgelopen seizoen...

05-06-2023

Het jaar 2022 was een enerverend jaar voor mij, van een paar vaste klanten heb ik helaas afscheid moeten nemen omdat ze gestopt zijn met de wedstrijdport, maar daarentegen had ik ook tijd om weer mijn agenda te openen voor nieuwe klanten. 

Ik heb veel nieuwe klanten in Duitsland mogen verwelkomen, vandaar dat ik mijn site ook gedeeltelijk in het Duits aan het vertalen ben.

Zoals vele klanten zich afvroegen of ik nog nooit een trap heb gehad? Jazeker, ook mijn lichaam wordt niet altijd ontzien........................

Eind december had ik plots in één week tijd 2 flinke trappen te pakken. Totaal onverwachts heb ik beide trappen niet aan zien komen. Helaas waren beide dieren gesedeerd en ik waarschuw ook altijd, een gesedeerd paard is gevaarlijker dan een paard wat geen sedatie heeft gehad.

Sedatie toedienen is namelijk een vak apart. 

Bij aanvragen van nieuwe klanten vraag ik altijd door of het paard al dan niet gesedeerd moet worden, deze stuur ik dan een mijn collega scheerster door, die een paard perfect kan sederen zodat zij veilig kan werken.  Pasta's ben ik zelf niet geheel tevreden over, de paarden knallen er geregeld toch doorheen en moet ik alsnog gebruik maken van een praam. 

Ik ben dan ook veel voorzichtiger geworden wat ertoe heeft geleid dat ik afgelopen seizoen 2 x ben gestopt toen ik het zelf te gevaarlijk vond om door te gaan. De eigenaar de keuze gegeven om zelf verder te scheren maar ook die waagden zich er niet aan. 


Conclusie: helaas door mij niet te scheren al dan niet met of zonder sedatie...... 


Ook ik moet mijn verlies af en toe nemen en daar ben ik nu achter gekomen via een paar pijnlijke ervaringen.  De deuk in mijn ego is inmiddels hersteld, ik heb het los kunnen laten dat niet alles te scheren is, ook niet met de juiste dosis paardenverstand en geduld. ☺


Sommigen hadden het al meegekregen dat er iets in mijn prijzen is aangepast.

De prijzen van het scheren blijven gelijk, maar daarentegen is de kilometervergoeding begin dit jaar naar € 0,50 per gereden kilometer verhoogt en zit ik langer dan een uur enkele reis in de auto komen daar extra reiskosten à € 60,= per uur bovenop.  

Als ik bij de klant klaar ben met scheren, dan komen er nog heel veel handelingen bij waarvan niet iedereen weet heeft. Het begint al direct als ik thuis kom;  als eerste worden de haren van de machines geblazen, de messen verwijderd en wordt alle apparatuur apart gedesinfecteerd, de machines en extra accu's komen eventueel aan de lader te staan en de kleding en overalls gaan op 90 graden in de wasmachine waarna ik uiteindelijk ook mezelf van alle kriebelharen kan ontdoen, dan ben ik vaak al een uur verder.... Tot slot de gewassen kleding in de droger en de machines worden weer in de koffer gepakt voor de volgende klant zodat de kans van ziektes overbrengen vrijwel nihil is.


En dan nog heel leuk nieuws!

Afgelopen januari ben ik benaderd om iets te betekenen voor de Looleeruiters Almelo. De rijvereniging waar onze dochter lid van is en waar ik in de vrije uren tijdens wedstrijd vaak achter de bar te vinden ben! Zij gingen een BLINGO organiseren en uiteraard wil ik daar wel enigszins iets in betekenen. Ik hoefde niet lang na te denken. 

Ik heb bij de eerste editie een scheerbeurt gesponsord met een lekkere fles "Celebrations"  erbij. 


Nu wordt er tijdens de Almelose Ruiterdagen 2023, die gehouden worden van 16 juni t/m 25 juni, wederom op woensdag 21 juni een BLINGO georganiseerd. 

In deze tweede editie gaat er weer een scheurbeurt van mij uit t.w.v. € 80,= incl. 50 vrije kilometers! 

Wie wil die vet gave prijs niet winnen? 

Wil je meedoen aan deze tweede editie van de BLINGO, meld je dan nu aan via blingoard@gmail.com .

Wellicht tot ziens! (ook deze editie maak ik mee van achter de bar)

Groetjes Karin


© 2021 Blog van Karin Evers Professioneel Paardenscheerster. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin