Seizoen 2023-2024 staat alweer voor de deur!

27-07-2023

Hé? Nu al vraag je je af? 

Jazeker, dat klopt.............................al moet ik je eerlijk zeggen dat ik in alle voorgaande jaren nog nooit zo druk ben geweest als afgelopen voorjaar en begin zomer. 

Heel veel klanten belden mij afgelopen maanden toch wel lichtelijk in paniek op of ik hun paard diezelfde week nog zou kunnen scheren. 

De aanvragen kwamen van paarden die extreem veel zweten tot paarden met PPID en paarden met een winter vacht. 

Het is in maart ook extreem warm geweest waardoor de biologische klok van de paarden helemaal uit balans werd gehaald.

De meeste eigenaren kon ik gerust stellen dat het toch wel door de hitte kwam. 

Ik heb dan ook het advies gegeven dat ze het zelf even aan moesten kijken of het beter ging als de temperatuur wat lager werd, anders konden ze alsnog kiezen om op korte termijn de vacht eraf te halen. 

Een ander geval waren de veulens met wintervacht die hijgend en kletsnat waren. Op stal of in de weide, het maakte geen verschil.  Ondanks dat enkele stamboeken het verboden hebben om veulens geschoren aan te bieden op de keuring hebben veel van dat jonge spul mijn machines over de vacht laten glijden. Naderhand alleen maar blije gezichten van de eigenaren en hele blije dartelende veulens! Ze sprongen weer door de weide hoe een veulen hoort te zijn. 

Met het oog op het komende seizoen heb ik daarom nu al mijn agenda open gezet.

De aanvragen stromen al binnen. Mocht je zeker willen zijn van een scheerafspraak? Plan hem nu in! Alle vrije data vind je hier: https://karin-evers-paardenscheerster.webnode.nl/vrije-plekken-2023/

Let op! Dit zijn echt de laatste beschikbare datums van 2023! 

Een geplande afspraak kan tot 24 uur kosteloos verzet worden. Mocht je een andere datum willen, neem dan even contact op, wellicht kan ik nog iets schuiven

Van 7 t/m 27 augustus ben ik aan het genieten van mijn welverdiende vakantie, het kan zijn dat ik niet in de gelegenheid ben om mijn agenda te updaten, dus dan kan het voorkomen dat een datum al bezet is. 

Bij een calamiteit mag je mij altijd een bericht doen, ik denk graag mee voor een oplossing!

Dan wil ik afsluiten met iedereen een fijne vakantie te wensen en wellicht tot ziens in het aankomend seizoen!

Groetjes Karin 


© 2021 Blog van Karin Evers Professioneel Paardenscheerster. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin